Tuesday, December 18, 2012

Mukadimah dan Sesi Ta'aruf..=)




Assalamualaikum wbt...


Coretan pertamaku dalam ruangan diari moden (*Menurut Cik Fatin Amalina kita)..@ diari canggih @ bla...bla... hek2..

Firstly, hamba ingin mmperkenalkan empunya diri yang bakal menjadi penaip tegar pada blog kesayangan hamba ni..hehe...

Biasanya, kgkwn panggil ibah / ibayyo / ibut n so on..Memacam la nama..Xpa, yg pnting sdap didengar oleh halwa telinga ni..Asalkan jgn panggil dgn nama2 yang pelik *eh,bukan pelik ka nama ‘ibayyo’ tu???hemmm...no komen...^-^..Ada sejarah nama ni..) & bukn nama yg mmpunyai maksud yg buruk.. Umur aku 23 tahun, 1 bulan, 15 hari..hehe..

Lagi...Ko orang mana ni?? Ok, ni pertanyaan biasa bagi orang2 Sabah..hehe..K lah...Sriuosly, mula2 aku mau bgtau yang aku nk sangat cakap aku ni original Sabahan... Yalah, dr dalam kandungan mama ku lagi aku ni memg stay Sabah.. tapi hakikatnya, Eh,mix plak aku ni kan??!! Hemmm...perlu ka xcted?? Huhu...jgn slh fhm...mix yg dimaksudkan adalah Sabahan dan Sarawakian..coz mama : Sabah, Bapa : Sarawak...harus la trima hakikat kan bhawa diri ini berada dalam lgkungan 2 negeri ni..hehe..Tapi aku bangga...hdup dalam 1 Borne0!!^-^

Recently, aku baru ja abes stdy 5 and a half year dlm bidng prguruan aku..hem...jadi cikgi la ni..insyaALLAH..doakan agar dipermudahkan olehNYA segala urusan penempatan nti..AMIN...

InsyaALLAH, melalui 'kehadiran' blog ni, aku akan sampaikan macam2 info kat viewers d luar sna..hehe..Aku xla spesifikasikan blog ni hanya untuk luahan semata2, tapi aku lebih suka share banyak benda ngan orang spt Ilmu2 bguna (Agama, Pendidikan and so on), trip2 aku (sebgai prkgsian mklumt...*yalah..manatau bila nampak gambar2 yang aku pos, suma dok nak usha ..'eh, d mana ni??'..kot la kan..), tntg my life and many more...=)

Setakat ni dlu sesi ta'aruf blog aku ni..insyaALLAH ada ruang dan peluang, akanku taip lagi mcm2 kat blog aku ni..=)

Wassalam...


No comments:

Post a Comment